Recenze a tuning Gamo CFX

Je doporučeno zvětšit přepouštěcí otvor vrtákem. Ze začátku udělat zarovnání vrtákem 4-5mm, a potom provrtat vrtákem 3mm.

Gamo CFX tuning, upgrade

2mm

Gamo CFX tuning, upgrade

3mm

Napínací páka je při továrním zpracování jako pila, od prvního nátahu začíná ničit pouzdro. Vložka ve tvaru písmene U se rychle odře o hrubý povrch pouzdra, a proces ničení se urychluje. Aby se tomu předešlo, je potřeba odstranit zuby na napínací páce a tím ji udělat trochu tenčí.

Pokud už na válci jsou nerovnosti, je potřeba je odstranit smirkovým papírem a leštěním. Vložka tvaru U musí vyčnívat na 0,5mm. Když míň – potřeba vyměnit.

Kolečka napínací páky je potřeba protočit, aby moc nepřitlačovali páku k válci.

Je lepší dát bronzová kolečka anebo z polyamidu.

Gamo CFX tuning, upgrade
Gamo CFX tuning, upgrade

Těsnění pístu u GAMO je moc tvrdé. Mám speciální zlepšené, které dávají větší výkon a slouží déle.

Gamo CFX tuning, upgrade
Gamo CFX tuning, upgrade

O pružině se může hodně diskutovat. Zde je celá stránka o pružinách.

Zkrátka výhody plynové pružiny: odstraňuje zvonění, umožňuje dlouhou dobu nechávat vzduchovku v napnutém stavu a slouží mnohem delší dobu. Natahování je plynulé a vzduchovka skoro necuká při výstřelu.

Pro výměnu závitové pružiny na plynovou pružinu je potřeba rozebrat vzduchovku, vyndat pružinu, odstranit závaží z pístu, odstranit podložku a plastovou trubičku, uříznout vodítko pružiny tak, aby zůstalo 5-8mm. Plynovou pružinu vložit tyč dozadu a upřít do podložky v závěru pouzdra.

Gamo CFX tuning, upgrade
Gamo CFX tuning, upgrade
Gamo CFX tuning, upgrade, plynová pružina, gas spring
Gamo CFX tuning, upgrade, plynová pružina, gas spring
Gamo CFX tuning, upgrade
Gamo CFX tuning, upgrade, plynová pružina, gas spring

Nová spoušť není špatná, ale délka spuštení je moc dlouhá.

Minimálně se může vyměnit regulační šroub na delší- 8mm.

Ale je lepší to udělat odstraněním okrouhlení záchytu pístu. Opatrně když to přeženete, tak jsou možné narušení. Zkrátit délku spuštění se dá různě.

Může se vybrat hodící se podložka na osu záchytu pístu anebo vložit šroub do spouště. Spoušť se může vyměnit.

Na internetu je mnoho dalších variant.

Při montáži je potřeba hlídat aby nebylo mazivo před těsněním pístu. A je lepší promazat částí, mezi kterýma dochází ke tření, plastickým mazivem.

Gamo CFX tuning, upgrade
Gamo CFX tuning, upgrade

Po vylepšení budete mít dobrou vzduchovku, která bude dlouho sloužit a bude dělat radost svou přesnosti, jemnosti napínání a plynulosti spouště.

Střílet z vylepšené Gamo CFX je lepší s těžšími diabolkami. Například JSB Exact

Heavy 0,67g. Obvykle by jejích rychlost měla být 230-235m/s. Zvětšit rychlost se může jen vylepšením hlavně. JSB Exact 0,547g – 260-270m/s.

Podobné příspěvky

  • Gamo Black Knight

    Firma Gamo má celou sérii vzduchovek s válcem 25×100, která vznikla z Hunter 440. Je také „super magnum“ Hunter 1250 s válcem 29×120. Před několika lety Gamo vydalo sérii vzduchovek s prostředním rozměrem válce 29×100. V dnešní době to je Black Knight, Black Bull, Black Fusion. A také jsou verze s plynovou pružinou – IGT….

  • Slavia 620

    Tato vzduchovka se vyráběla ve velkém množství. Mnohé z nich slouží doteď. Možná tato recenze Vám pomůže si uchovat Slavii na dlouhá léta. Stoji za to. ​  Začneme demontáži. Vše je nesmírně jednoduché. Odšroubujte 3 šrouby a oddělte železo od pažby. Vyndejte kolík a vytáhněte spoušť. Neztraťte pružinu.  Odšroubujte závěr pouzdra, vyndejte pružinu a vodítko pružiny. Pro vyndání pístu,…

  • Hatsan 55S

    Vždy jsem si myslel, že ze všech vzduchovek Hatsan je 55S nejvíce porspektivní, ale tato vzduchovka mě překvapila. Příšla nová z Colosus, ale na vzduchovce byl nadpis polského distributora a certifikát na 17J. Rozhodl jsem se to nekontrolovat a prvně rozebral vzduchovku.Jako vždy, vevnitř bylo hodně maziva a demontáž je před použitím nutná. Šroub hlavně…

  • Gamo Hunter 440

    V roce 1959 BSA, firma Britského původu, vydala vzduchovku Meteor MK1. Vzduchovka nebyla drahá, ale velmi úspěšná. Dobrá spoušť a povedená ergonomie z ní dělaly výbornou vzduchovku pro zábavu. Její spoušť byla použita v mnoha dalších vzduchovkách. Konkrétnějí, podobná spoušť je u Theoben a u Slavia. Po té, co BSA byla koupena španělskou firmou Gamo, se…

  • Jak si vybrat vzduchovku

    Pokusíme se dotknout zrovna ne moc lehkého tématu – výběr vzduchovky. Velmi často se mě ptají na to, jakou vzduchovku si vybrat? Ani tady se neobejde bez dodatečných informací. Obvykle pokládám dvě otázky. -Částka, kterou je dotyčný ochoten zaplatit za vzduchovku a její následné vylepšení – Jaké bude využití vzduchovky Schválně nebudu dělat tabulky cen…

  • Tuning Slavia 630, Slavia 631

     Slavia 630 a Slavia 631 – nejpopulárnější vzduchovka u nás. Má celou řadu výhod: jednoduchá, spolehlivá, přesná, ne drahá (byla) a velmi kvalitní (byla). Přidejte k tomu přístupnost náhradních dílů a je z toho výborná vzduchovka pro střelbu pro začátečníky. Ale zkusíme vylepšit staré verze. 630 se liší od 631 hledí a záskočkou, ostatní díly jsou…

Napsat komentář